САОПШТЕЊЕ ПРЕДСЕДНИКА АК БЕОГРАДА У ВЕЗИ КУПОВИНЕ ПОСЛОВНОГ ПРОСТОРА ЗА ПОТРЕБЕ АК БЕОГРАДА
Поштоване колегинице и колеге,
Као председник Адвокатске коморе Београда, а поводом неких објава на друштвеним мрежама и „информација“ које се деле путем тих мрежа, посебно преко неких „вибер“ група, а које се односе на наводно „коруптивну куповину зграде, а која куповина је пропала“ налазим за потребно да чланове Адвокатске коморе Београда обавестим и информишем о следећем:
Адвокатска комора Београда има око 5.700 адвоката и око 3.000 адвокатских приправника.
У Адвокатској комори Београда има стално запослених 10 извршилаца.
Делатност Адвокатске коморе се обавља у просторијама у улици Дечанска бр. 13 и то тако што на првом спрату се налази канцеларија председника АК Београда, коју практично дели са радником АК Београда који води реферат адвокатских приправника.
На другом спрату зграде се налази секретар стручне службе, заменик секретара стручне службе, секретар за реферат адвоката, служба рачуноводства и администратор који обавља текуће административне послове за адвокате.
Техничар који обавља послове експедиције поште, курирске послове и послове везане за техничко функционисање Коморе је смештен на другом спрату у просторији поред кухиње.
Секретари дисциплиских органа и дисциплински органи се налазе на шестом спрату.
Из ових података је асполутно јасно да су сви услови за рад крајње неадекватни и да запослени у АК Београда са посебним напором обављају своје задатке.
Ово стање ће сигурно бити погоршано врло брзо због чињенице да АК Београда користи овај простор који је власништво Адвокатске коморе Србије, а да АК Београда има свој простор површине око 70м2 који се налази на трећем спрату на адреси ул. Дечанска бр. 13 који користи Адвокатска комора Србије. Оваква подела у погледу коришћења простора је производ неког ранијег договора, али ће у најскорије време АК Београда морати да се „пресели“ у свој простор на трећем спрату, а да испразни и преда АК Србије њихове просторије које се налазе на првом и другом спрату.
То значи да ће осам извршилаца укључујући и председника АК Београда морати да буде смештено у простор који се налази на трећем спрату површине око 70м2.
Неспорно је да ће ово довести до тога да АК Београда неће моћи благовремено и ефикасно да обавља нужне и неопходне послове за њено функционисање и да неће моћи да благовремено удовољи свакодневним и различитим захтевима адвоката, а који се односе на издавање разних решења, потврда и слично што ће сигурно угрозити и направити проблеме свим адвокатима.
Посебан проблем у функционисању АК Београда код оваквог стања ствари представља проблем смештаја архивске грађе, као и досијеа адвоката јер не постоји могућност њиховог ускладиштења тако да могу бити доступни у сваком тренутку пошто је немогуће обезбедити њихов хронолошки ред.
Органи АК Београда такође не могу да адекватно функционишу јер не постоје просторни услови да би могли одржати било какав састанак или слично због недостатка простора. До сада су седнице Управног одбора, седнице Секције младих адвокатa, као и испити Комисије АК Београда за полагање адвокатског испита одржавани у свечаној сали која је власништво АК Србије и то само онда када је та сала слободна, што нормално ремети неке планове у погледу потребних и неопходних термина за одржавање тих активности.
Према томе, јасно је да АК Београда нема адекватан простор за нормално функционисање и обављање својих дужности и испуњењe обавеза и очигледно је да је набављање и обезбеђење адекватног простора нужно и неопходно и да је заиста, најблаже речено, срамотно да АК Београда са толиким бројем адвоката са значајем који има, не поседује адекватан пословни простор.
Због повећања обима посла и трошкова функционисања, као и повећања цена комуналија, струје, пореза, канцеларијског материјала и слично, били смо принуђени да повећамо цену чланарине, која није мењана дванаест година, а која је и даље међу нижима, при чему смо успели да максимално редукујемо трошкове АК Београда и дођемо у ситуацију да можемо да обезбедимо део средстава за куповину адекватног пословног простора, с тим што би део средстава био обезбеђен и путем кредита који сигурно не би на било који начин угрозио функционисање АК Београда и где би АК Београда стекла и своју имовину којом би сачувала новац у ситуацији када инфлација чини да новац губи вредност.
Да би АК Београда са оволиким бројем адвоката и адвокатских приправника могла да несметано и квалитетно функционише, мишљења сам, а што се лако може проверити, да би требало обезбедити адекватан простор и то:
Канцеларију за председника АК Београда;
Канцеларију за потпредседника АК Београда;
Канцеларију за секретара Управног одбора АК Београда;
Канцеларију за Комисију Фонда солидарности;
Канцеларију за Надзорни одбор;
Канцеларију за секретара стручне службе;
Канцеларију за заменика секретара стручне службе;
Кацеларију за секретара за реферат адвоката;
Канцеларију за секретара за реферат адвокатских приправника;
Кацеларију за администратора;
Канцеларију за рачуноводство АК Београда;
Канцеларију за курирску и доставну службу и службу штампе материјала;
Канцеларију за секретара дисциплинског тужиоца;
Канцеларију за секретара дисциплинског суда;
Канцеларију за дисциплинског тужиоца;
Канцеларију за заменике дисциплинског тужица;
Канцеларију за председника дисциплинског суда;
Канцеларију за дисциплинске судије;
Канцеларију за Секцију младих адвоката;
Канцеларију за Комисију за полагање адвокатског испита;
Велику салу за састанке;
Мању салу за састанке.
Имајући у виду да је АК Београда основала и Адвокатску академију апсолутно је јасно да треба обезбедити и простор за функционисање Адвокатске академије.
Посебно указујем на то да је апсолутно хитно потребан и неопходан простор за смештај архиве, као и за смештај досијеа адвоката и адвокатских приправника, који се трајно чувају.
Сагласно свему овоме надам се да је сваком добронамерном адвокату и члану АК Београда јасно да је апсолутно нужно, ургентно и неопходно решити питање пословног простора за АК Београда јер је у постојећем простору даље обављање делатности до те мере отежано да је то скоро немогуће и да ће из наведеног разлога тек бити скоро потпуно онемогућено, те да је то био и разлог што се питање куповине пословног простора нашло на дневном реду. Пословни простор о чијој је куповини требало да одлучујемо није никаква коруптивна куповина, већ потпуно транспарентан посао и свако ко је хтео могао је да добије све потребне и неопходне информације у вези са том непокретношћу.
Својевремено смо и на сајту АК Београда објавили позив свим адвокатима да уколико од стране њихових клијената или на било који други начин имају информације о продаји неког пословног простора који би био адекватан, о томе обавесте АК Београда како би размотрили и одлучили о евентуалној куповини.
Индикативно је да су аутори ових написа на друштвеним мрежама о такозваној „пропалој коруптиној куповини“ нудили Адвокатској комори Београда куповину некретнине са сумњивим питањем власништва по цени од 4.000.000 евра, с тим што је поред сумњивог власништва била потребна и адаптација истог која би вероватно износила бар још 50% тог износа, а површина је била око 1.000м2.
Уколико у најскорије време питање пословног простора не решимо куповином истог АК Београда ће морати да тражи адекватан пословни простор тако што ће ићи у закуп истог, што сматрам потпуно бесмисленим трошењем пара, али је очигледно да питање простора морамо да решавамо.
Молим цењене колеге да провере све ове моје наводе, да дођу у АК Београда и провере услове у којима се ради јер дубоко верујем да немају представу о правом стању и да су, нажалост, у просторије које користи АК Београда ушли само када су подносили захтев за упис у Именик адвоката или Именик адвокатских приправника и када су положили заклетву или дошли да овере адвокатску легитимацију и преузму роковник.
Куповина адекватног пословног простора је у функцији обезбеђења адекватних услова за рад АК Београда и нешто што је сигурно, подиже углед АК Београда и представља увећање имовине АК Београда ради будућности исте, а на корист младих адвоката који, сигурно је, представљају будућност Адвокатске коморе Београда.
Надам се да ћете Ваше мишљење, сугестије и предлоге доставити у року од 15 дана како бисмо могли на адекватан начин приступити решавању овог горућег проблема.
С поштовањем,
ПРЕДСЕДНИК
АДВОКАТСКЕ КОМОРЕ БЕОГРАДА
Момчило М.Булатовић, адвокат